Connect with us

Porady i nowości

Jak zrobić dobre portfolio projektowe?

Opublikowany

dnia

Pokazujemy na przykładach, jak zrobić dobre portfolio projektowe, aby przyciągnąć klientów i pracodawców. Portfolio projektowe to nie tylko zbiór Twoich prac. Jest to sposób na pokazanie zainteresowanej osobie, w jaki sposób możesz rozwiązać jej problem i dlaczego powinna wybrać właśnie Ciebie. Dobre portfolio pomoże Ci znaleźć nowych klientów lub zdobyć pożądaną pracę.

Jak stworzyć ciekawe portfolio? Jest wiele niuansów, które należy rozważyć przy tworzeniu portfolio: jak respektować prawa, w jakim kontekście prezentować projekty, jak je dobierać i opisywać. Mamy nadzieję, że nasze wskazówki pomogą Ci stworzyć mocne i zapadające w pamięć portfolio, dzięki któremu osiągniesz swoje cele.

Zacznij od wyznaczenia misji

To, jak ją sformułujesz, będzie miało wpływ na wybór i wygląd pracy, historię, którą opowiesz o sobie, a nawet styl portfolio projektanta. Oto kilka możliwych celów:

  • Aby dostać pracę w konkretnym studiu projektowym lub agencji;
  • Aby pokazać, że jesteś otwarty na oferty pracy;
  • Poszukiwanie klientów wśród firm lub przedsiębiorców;
  • Zapisanie się do instytucji edukacyjnej lub na kurs;
  • Znalezienie dyrektora artystycznego lub partnera do nowych projektów.

Zastanów się, kto będzie oglądał Twoje portfolio i czego oczekuje. To, co interesuje pracodawcę, rzadko ekscytuje klienta, a HR nie zwróci uwagi na wiele z tego, co zobaczy kolega.

Wybierz właściwy kierunek

Jeśli Twoim celem jest zdobycie pracy w konkretnej firmie, przeanalizuj realizowane przez nią projekty i wybierz ze swoich prac te, które najlepiej pasują do tego kierunku. Jeśli patrzy na projekt cyfrowy, a wszystko, co masz w swoim portfolio to oświadczenie tożsamości, będzie to dziwne dla pracodawcy, co najmniej. Zobacz też: sztaluga do malowania.

Zbadaj niuanse pracy projektanta w różnych dziedzinach. Na przykład, niektórzy mogą pomyśleć, że portfolio ilustratora i artysty koncepcyjnego są dość podobne. Ale w rzeczywistości tak nie jest.

Dla ilustratora ważne jest, aby dopracować rysunki, a gotowe obrazy mogą stać samodzielnie i opowiadać każdemu inną historię. Portfolio artysty koncepcyjnego to zestawy wielokrotnych wyborów postaci, nawet jeśli w formie szkiców wstępnych. Ważne jest, aby wykazać się różnorodnością i umiejętnością dokonania dużego wyboru koncepcji w krótkim czasie.

Pokaż, z jakimi wyzwaniami miałeś do czynienia i jak je rozwiązałeś

Jeśli tworzysz portfolio, aby znaleźć klientów, zademonstruj prawdziwe wyzwania. Klienci szukają przykładów w portfolio projektanta, które są podobne do tego, czego potrzebują. Dobrze jest, jeśli już na pierwszy rzut oka widać, jak Twoja praca zmienia postrzeganie produktu, marki lub usługi.

Zmień swój sposób myślenia z „poszukującego pracy” na „profesjonalistę”

Klienci oczekują od Ciebie, że wyjaśnisz im wartość Twoich usług i podasz rozwiązania problemów. Twoje portfolio powinno pokazywać Cię jako eksperta, a nie uczącego się.

Grafik projektujący broszury, katalogi, wizytówki, książki, raporty roczne, prezentacje w programach takich jak Powerpoint i Keynote, adaptacyjne strony internetowe, aplikacje – jednym słowem wszystko, czego potrzebują jej klienci. Na stronach swojego portfolio warto powiedzieć jak profesjonalista z dużym doświadczeniem pomaga na przykład firmom.

Continue Reading

Ostatnie wpisy

Popularne tagi